Return Friday voor webwinkels

RETURN FRIDAY: Gratis slim retourformulier demo, voor webwinkels!

 

De gekte rondom Black Friday is consumenten de afgelopen week niet ontgaan. In de aanloop naar de feestdagen stunten webwinkels en retailers massaal met hun prijzen en proberen ze het momentum te pakken. Maar wat houdt dit in voor deze webwinkels en retailers? Een ding is zeker Return Friday komt eraan!

 

Stortvloed aan retouren
Jaarlijks zien we in de week na Black Friday de retourpercentages gigantisch oplopen. Deze dag wordt binnen de retail en ecommerce ook wel Return Friday genoemd, dit jaar valt Return Friday op 6 december. Op deze dag komt er een stortvloed aan pakketjes retour naar de webwinkels, met als resultaat een behoorlijke kostenpost. Alle verkochte goederen zijn namelijk al met minimale marges de deur uit gegaan terwijl de kosten voor verpakking, marketing en verzending gelijk blijven. Daarnaast zien we in de weken voor Black Friday de verkopen dalen. Kortom wat blijft er onder aan de streep over en wat kun jij als webwinkel hier aan doen?

 

Vraag nu een gratis demo aan voor een online retourformulier op maat en ontdek in 30 dagen hoe wij de kosten rondom je retouren drastisch kunnen verminderen.

 

 

 

Gratis op maat slim retourformulier demo

Aan de hand van ons slim online retourformulier kunnen we jouw klanten een overzichtelijk retourproces aanbieden. Laat je klanten op jullie retourpagina een retourzending aanvragen of direct aanmaken, laat ze kiezen uit meerdere vervoerders en direct afrekenen. Jullie ontvangen vervolgens alle retour informatie over deze retouraanvraag en weten dus direct wat, wanneer en door wie er iets wordt retour gestuurd.

 

Vraag nu gratis een demo aan!

Gratis & vrijblijvend
slim retourformulier demo aanvragen

 

Klantvragen omtrent retouren zijn vervolgens verleden tijd, omdat we jouw klant op de hoogte houden van het retourstatus. Daarnaast kunnen we ruilen stimuleren en schade of garantiegevallen uit handen nemen. Jullie klantenservice wordt in één klap ontlast. Bespaar hierdoor direct op de retourkosten.

 

Lagere retourtarieven vs lagere kosten

Per webwinkel en businessmodel kun je via retourneren.nl je eigen retourstrategie bepalen. Zo kun je jouw klanten lagere retourkosten aanbieden als service. Dit door de kosten te splitsen of zelf gratis retourneren aanbieden. Of je kunt de retourkosten aanbieden die de vervoerders zelf vragen aan consumenten en het verschil terugkrijgen als payout. Hierdoor krijg je per retourzending een vergoeding. Je kunt zelf jouw eigen verzendtarieven inladen om hier je voordeel mee te doen. Voor meer informatie over de payout meld je dan of neem contact op met ons