Een retourervaring als Zalando, CoolBlue en Bol.com aanbieden aan uw klanten? Wij maken uw retourproces in 1 stap klantvriendelijker én verlagen de retourkosten en klantvragen. Ontdek onze retouroplossing en zie wat wij voor uw webwinkel kunnen betekenen!

Mobiel retourformulier

Slim retourformulier

Een onleesbaar papieren retourformulier? Daar zit niemand op te wachten. Binnen 5 minuten kunt u ons online retourformulier toevoegen op de retourpagina van uw eigen webwinkel.

Hierdoor biedt u uw klant de mogelijkheid om zelf een retourlabel aan te maken vanuit uw webwinkel. Daarnaast is het mogelijk om dit online formulier aan te passen naar uw retourvoorwaarden.

Retourformulier maken

Voorkom retouren met de Gate-Keeper

Wilt u in sommige gevallen eerst contact met de klant voordat er een retourzending wordt aangemaakt? Bijvoorbeeld bij een garantie-geval? Met de Gate-Keeper kunt u zorgen dat klanten eerst een retouraanvraag moeten doen, en pas na goedkeuring een retourlabel ontvangen om de bestelling terug te sturen.

De Gate-Keeper kan bij goed gebruik meer tevreden klanten én minder retouren opleveren!

Onterechte retouren
Retourkosten delen splitsen

Flexibele verzendopties

  • Past gratis retourneren niet in uw business model? Laat dan de retourkosten door de klant betalen of deel de retourkosten. Door bijvoorbeeld de klant € 2,95 te laten betalen en u de rest.
  • Laat de klant zelf de vervoerder kiezen voor de retourzending.
  • Geef de klant keuze uit meer dan 8000 inleverpunten van meerdere vervoerders.
  • Optionele verzendverzekeringen; bij schade verzorgen wij de afhandeling met de klant.

Coming soon!

Binnenkort is het mogelijk om retouren bij de klant thuis op te halen, op een dag en tijdstip naar keuze.

Inzicht in uw retouren via de Retourportal



  • Retourzending openen & notificatie sturen door scannen van QR-code op de pakketzegel.


  • Compleet overzicht van nieuwe & verwerkte retourzendingen in uw eigen Retourportal.


  • Klant heeft real-time inzicht in status = sterke vermindering van klantvragen.
Macbook Retourportal

Alle aangemaakte retouren worden opgeslagen in de retourportal. Je ziet in één overzicht wat er retour komt, wanneer en waarom. Vanuit deze portal kan de klantenservice ook retouraanvragen keuren, retourtarieven instellen en real-time Track&Trace gegevens inzien.

Made in Amsterdam. Retourneren.nl is een initiatief van SendDirect B.V.