Hoe werkt het?

De retourvoorwaarden van webshops kunnen nog wel eens uiteenlopen. Ingewikkelde regeltjes en lange teksten met vage voorwaardes. Dit kan soms verwarrend zijn wanneer je het aangekochte artikel wilt ruilen of terugsturen. Waar je bij de ene webshop direct je geld terugkrijgt en gratis het artikel mag retourneren. Moet je bij de andere webshop de retourkosten zelf betalen en moet je lang wachten op je geld.

Wij van Retourneren.nl helpen je met alle benodigde informatie die je nodig hebt om je aankoop terug te sturen. Dit door online je retourzending aan te maken voor iedere webshop gratis of zo goedkoop mogelijk. Daarnaast houden we je exact op de hoogte in het retourproces en weet je precies waar je retourzending is en wanneer je terugbetaald krijgt. We volgen hierbij de juridische regels vanuit het herroepingsrecht. Meer weten over dit herroepingsrecht ontdek onze uitleg “Wat houdt herroepingsrecht in?”.

Wij kunnen je helpen met dit retourproces in 3 stappen:


Stap 1 - Webshop zoeken
Zoek de webshop waar je het bestelde artikel naar wilt retourneren of kijken wat de voorwaarde of reviews zijn voordat je een aankoopt doet bij deze webshop.


Stap 2 - Retourlabel aanmaken
Maak direct een retourzending aan en vul het retourformulier in van de webshop.


Stap 3 - Uitprinten en opsturen 
Print het retourlabel en retourformulier uit en lever het pakket in bij een pakketpunt.


Inzicht in je retour status
Wij houden je op de hoogte van het gehele retourproces en geven je een melding via de email wanneer het pakket geleverd is bij de webshop, wanneer de webshop je retourzending behandeld en wanneer je het geld terug krijgt.


Staat de webshop waar jij je pakketje naar wilt retourneren er nog niet bij? Laat het ons weten via ons contactformulier en we voegen deze direct toe. Zo zorgen we samen voor een compleet aanbod.